Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[js] [jquery] Mapa 2D. Stały ruch bohatera
#1
Odpowiedz
#2
Mi się zawsze wydawało, że gry w JS działają na bardzo starej podstawowej zasadzie gier, czyli głównej pętli. Szło to mniej więcej tak:

Jest sobie pętla, która wykonuje zadania:
1) policz sobie coś tam
2) sprawdź co nacisnął gracz
3) przesuń gracza, potworki itp w zależności od pkt 1,2
4) narysuj klatkę
5) wróć do 1 pkt

czyli masz różne metody np sprawdzenia klawiszy, poruszenia potworków, narysowania klatki gry. I to wszystko robisz w głównej POJEDYNCZEJ pętli (u ciebie setTimeout). Oczywiście to jest taka podstawa, bo w js później korzysta się z różnych technik typu "rysuję kawałek klatki a nie całą" itp. Ty zrobiłeś naście settimeoutów które nie wiadomo kiedy są odpalane itp. Zrob sobie jedną metodę która odpali metody sprawdzania, przesowania, rysowania itp, a nastepnie wykona jedno settimeout na siebie sama. Ah i jeszcze jedno. Zamiast setTimeout zainteresuj się requestAnimationFrame

Tak szczerze to ja bym pewnie skorzystał z jakiegoś gotowego silnika typu Stencil czy podobne (swego czasu baaaardzo pięknie mi się robiło w GameMakerze).
Odpowiedz


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Sad HTML/CSS/JQUERY - Potrzebuje pomocy / Bezradność jokerblitzz 10 10,230 28-04-2016, 00:24
Ostatni post: mubi
  jquery? mordrag 0 2,338 29-03-2015, 17:44
Ostatni post: mordrag
  aby funkcja JQuery zadzialala po okreslonym czasie Arnimarl 2 3,825 25-05-2014, 07:38
Ostatni post: Arnimarl
  Konflikt Mootools/Jquery kurde 2 3,249 31-10-2013, 01:44
Ostatni post: kornell
  Slider z jQuery lomek 2 3,769 19-10-2013, 04:40
Ostatni post: lomek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsorzy i przyjaciele
SeoHost.pl