20-10-2009, 21:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-10-2009, 21:07 przez Labsta.com.)
Najlepiej połaczyć html i js dodatkowo ajax i php jeśli chcesz zapisywac te dane. Rozumiem że ma to być gra, a nie onemiliondolar.
Może przydać Ci się jQuery, z html to <map>, <area>
http://blog.freelancer-id.com/index.php/2009/06/03/jquery-image-map - to jest coś innego, ale podobna filozofia.
http://plugins.jquery.com/project/maphilight > Try out a demonstration -przykład z mapą USA
http://www.tanabi.com/projects/imagemap
http://davidlynch.org/js/maphilight/docs/
Masz kilka wyjśc, albo podzielić obrazek na strefy, odczytać strefę i zrobić akcję, albo np. odczytać koordynaty x,y wskaźnika i odwołać się do odp. obrazka.
Chyba, że masz na myśli 100x100 obrazków po 5x5px wtedy będzie łatwiej. Wygenerować go możesz ręcznie, ale lepiej przez js lub php. Każdemu nadajesz id. Po kliknieciu w dany obrazek, w js gasisz go np. nadadjąc mu klasę "off". W jQuery będzie to raptem kilka linijek.
Może przydać Ci się jQuery, z html to <map>, <area>
http://blog.freelancer-id.com/index.php/2009/06/03/jquery-image-map - to jest coś innego, ale podobna filozofia.
http://plugins.jquery.com/project/maphilight > Try out a demonstration -przykład z mapą USA
http://www.tanabi.com/projects/imagemap
http://davidlynch.org/js/maphilight/docs/
Masz kilka wyjśc, albo podzielić obrazek na strefy, odczytać strefę i zrobić akcję, albo np. odczytać koordynaty x,y wskaźnika i odwołać się do odp. obrazka.
Chyba, że masz na myśli 100x100 obrazków po 5x5px wtedy będzie łatwiej. Wygenerować go możesz ręcznie, ale lepiej przez js lub php. Każdemu nadajesz id. Po kliknieciu w dany obrazek, w js gasisz go np. nadadjąc mu klasę "off". W jQuery będzie to raptem kilka linijek.