17-12-2009, 20:55
Zastanawia mnie jedna kwestia. Szczerze mówiąc nie specjalnie interesowały mnie bardzo szczegółowe aspekty pozycjonowania, ale obecnie stanąłem przed pewnym dylematem. Otóż...
Tworzę aktualnie serwis dla stosunkowo dużej firmy, która generuje codziennie po kilkanaście - kilkadziesiąt nowych informacji. Mają jednakże na usługach nieco nawiedzonego marketingowca, który wtrąca mi się niemożebnie do pisania kodu, twierdząc uparcie, że Google moje praktyki koderskie banuje i obniża PageRank.
A praktyka jest taka - szablon graficzny, który został mi doręczony jest mocno zaawansowany graficznie i wymaga kilku różnych sztuczek z css'em. Jedną z nich, której muszę użyć kilka razy na stronie, jest podmiana zwykłego tekstu na obrazkowy odpowiednik. Dla przykładu pokazuję jak to się odbywa:
html
css
Kod jest prosty - ukrywam to co w spanie, a jako tło powiększonego elementu zawierającego spana wstawiam obrazek. Olinkowuję normalnie pojemniki zawierające ukryte spany.
Marketingowiec zarzuca mi, że takie praktyki sprawiają, iż Google obniża PR czy wręcz nakłada bany na indeksowanie. Tymczasem z tego co wiem, jeśli Google ma już jakieś anse wobec ukrytego tekstu, to wtedy kiedy:
a) jest go cała masa (a nie pięć słów)
b) jest on odmienny od tego co zawarte jest w widocznej części.
Czy rzeczywiście ukrycie pięciu słów w menu i zastąpienie ich obrazkami to jakieś wykroczenie w mniemaniu Wujka Google? Wyszukał mi on kilkaset tematów, z użyciem których ta konkretna kwestia nie jest dla mnie jednoznacznie rozstrzygalna.
Jeśli ktoś się spotkał z tego typu sprawą będę wdzięczny za kilka słów wyjaśnienia.
Tworzę aktualnie serwis dla stosunkowo dużej firmy, która generuje codziennie po kilkanaście - kilkadziesiąt nowych informacji. Mają jednakże na usługach nieco nawiedzonego marketingowca, który wtrąca mi się niemożebnie do pisania kodu, twierdząc uparcie, że Google moje praktyki koderskie banuje i obniża PageRank.
A praktyka jest taka - szablon graficzny, który został mi doręczony jest mocno zaawansowany graficznie i wymaga kilku różnych sztuczek z css'em. Jedną z nich, której muszę użyć kilka razy na stronie, jest podmiana zwykłego tekstu na obrazkowy odpowiednik. Dla przykładu pokazuję jak to się odbywa:
html
Kod:
<h3 id="foo_1"><span>bar</span></h3>
<h3 id="foo_2"><span>bar</span></h3>
...
Kod:
span {visibility:hidden;}
#foo1 {width: 1313px; height:1313px; background: url(sciezka/do/podmiany/plik_o_nazwie_podmienianego_elementu.png) no-repeat;)
Kod jest prosty - ukrywam to co w spanie, a jako tło powiększonego elementu zawierającego spana wstawiam obrazek. Olinkowuję normalnie pojemniki zawierające ukryte spany.
Marketingowiec zarzuca mi, że takie praktyki sprawiają, iż Google obniża PR czy wręcz nakłada bany na indeksowanie. Tymczasem z tego co wiem, jeśli Google ma już jakieś anse wobec ukrytego tekstu, to wtedy kiedy:
a) jest go cała masa (a nie pięć słów)
b) jest on odmienny od tego co zawarte jest w widocznej części.
Czy rzeczywiście ukrycie pięciu słów w menu i zastąpienie ich obrazkami to jakieś wykroczenie w mniemaniu Wujka Google? Wyszukał mi on kilkaset tematów, z użyciem których ta konkretna kwestia nie jest dla mnie jednoznacznie rozstrzygalna.
Jeśli ktoś się spotkał z tego typu sprawą będę wdzięczny za kilka słów wyjaśnienia.
"Kod ma być koszerny!"
![[Obrazek: 106.gif]](http://www.siemiwidzi.pl/smilies/usmiechy/emocje/106.gif)